Machine Eisenbass rockt !

V-aţi întrebat vreodată de ce genul acesta de muzică are parte de un succes răsunător în Germania ? Aveţi idee de ce teutonii actuali se dau în vânt după acest fel de muzică ? Aş pune melodia aceasta la un examen de filosofia culturii. Subiectul, Germania. Sunt curios ce răspunsuri aş primi. https://www.youtube.com/watch?v=fMxa6v4IyKE

Comentarii

  1. ...Germania, Olanda, Ungaria si lista ar putea continua (in genere doar cu tari din Vest).

    pai... la inceput a fost Kraftwerk si experimentele lor cu sintetizatoare, sunete analog, computere, etc. De-acolo s-a influentat o proportie covirsitoare din trupele electro/techno/industrial din ziua de azi. sample-ul de mai sus e chiar soft in comparatie cu alte grozavii, asta iti zic sigur :)

    revenind la intrebarea ta: afinitatea pt stilul asta de muzica s-a derulat in paralel atit in UK cit si in Germania (elementul influentabil fiind unul si-acelasi: zee Detroit techno scene). asa ca n-as zice ca nemtii sint mai zapauci decit englezii ori americanii :) dar, e drept ca la industrial/EBM sint tatici (Wumpscut, Einstürzende Neubauten, etc., ca si la techno (ne aducem aminte de Love Parade si Dr. Motte & Westbam, Da Hool, DJ Tomcraft, Marusha, Dune, printre altii)). pina la urma cred ca tine si de societatea dezvoltata intr-o asemenea masura incit astfel de manifestari sint incurajate si sprijinite de toate mediile. asta ar fi un raspuns simplu, scurt. ca tot ai atins un subiect drag mie - adica muzica, m-as intinde pina-hat!, incolo, la Aphex Twin si jucariile lui IDM, softurile pe care si le-a scris singur, la Brian Eno, Proem, Boards of Canada, toata liota de muzicieni care compun piuieli si tzacaneli armonioase, as trece prin toata istoria muzicii electronice pina sa ajung la a-i caracteriza pe nemti si sa spun de ce astfel de sunete prind doar intr-o anumita zona a lumii, la un anumit public. putem elabora, mi-ar face placere :)

    colateral, dar tot legat de muzica (ar putea fi subiectul unei alte postari) - de ce nu se mai compune nici o lucrare baroc in zilele noastre? poate pentru ca inainte se facea din pasiune?! si, totusi...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce puzderie de informaţii monşer, m-ai copleşit. Avui şi eu perioada mea techno din care am rămas cu nostalgii doar pentru Kraftwerk şi U96 şi încă alţi câţiva.

    La articolul intitulat Music of Germany se spune: "Germany has the largest electronic music scene in the world. The band Kraftwerk was one of the first bands in the world to make music entirely on electronic equipment, and the band Tangerine Dream is often credited as being among the originators and primary influences of the "Berlin School" of electronic music, which would later influence trance music."

    Din ce spune lumea Germania e consumatoare #1 de "piuieli si tzacaneli armonioase"(cool!). Întrebarea rămâne, de ce ? Ce răspuns ne poate da arta însăşi ori ştiinţa la o asemenea întrebare ? S'auzim !

    RăspundețiȘtergere
  3. Voiam să spun articolul din enciclopedia internauţilor, Wikipedia.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu zic ca stilul majoritar apreciat/cantat intr-o tara tine de cultura si de trasaturile principale ale poporului respectiv. Bineinteles ca nu sunt toti nemtii la fel si nu vreau sa cad prada stereotipiilor, dar clar au niste trasaturi mai dure (sunt mai "reci", cum spune romanul).

    Recunosc ca nu stiu prea bine industria muzicii din Germania dar in afara de tehno si rock nu prea imi vine nimic in minte de la ei.
    Singurul mai melodios pe care il stiu este Sopor Aeternus care este oricum un tampit/tampita si putin cunoscut si Marlene Dietrich care imi place mult.

    Neamtul e mai tehnic si mai putin visator (nu aruncati cu rosii) si nu mi-l imaginez lucrand la masinile alea ale lor perfecte pe ritm de manele sau cantonete.

    Ca sa nu mai spun ca nu-i ajuta nici limba prea mult...

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu cred că trebuie generalizat dar recunoaşterea unei "dominante" în sânul unei civilzatii este de netagaduit. Daca nu ar fi asa atunci nu am mai putea recunoaşte grosolănia funcţională a lucrurilor ruseşti, nu am mai putea vorbi de un spirit al fineţii la francezi, de mentalitatea pragmatic managerială a americanilor sau şmecheria românaşilor.
    De aceea cred că existenţa unor americani care nu ştiu să se conducă, a unor mârlani francezi sau a unor fini gentlemeni ruşi nu poate fi un argument pentru a decreta inexistenţa unor "trăsături naţionale". Deci vorba ta Blogescule, întrebarea rămâne.
    Cred că apetenţa mecanicistă a nemţilor este o consecinţă a disciplinei lor. De ce disciplină ? Asta e o altă întrebare grea care ne duce în străfundurile istoriei lor.

    RăspundețiȘtergere
  6. m-a înveselit melodia asta... îmi amintesc de fabrica "Ţesătura"...

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare