Blogu' lu' Blogescu - A BRAVE NEW WORLD


Dialog imaginar: Am spus că nu mă consider un Socrate. Dar cum vă socotiţi? Popă, zic. Şi unde aveti parohia? - N-am parohie, dar spovedesc pe unde pot.

luni, 24 noiembrie 2008

James Bond - Quantum of Solace

Aseara, la Hollywood Multiplex, am văzut un Bond mai dur ca oricare alt Bond văzut până acum. Ingredientele oricărui film cu 007 se reăsesc şi în Quantum of Solace: explozii spectaculoase, urmăriri de maşini, cascadorii şi câteva femei fatale însă de data asta totul este mai mult, mai teribil, mai rapid şi mult, mult mai sângeros. Cu excepţia unor display-uri spectaculoase aflate în birourile MI-6 din Londra şi a telefonului mobil din dotarea lui James Bond, filmul nu se evidenţiază prin noi tehno-gadget-uri.

Bond apare ca un individ cam scăpat de sub control, care rezolvă de unul singur, în felul său aproape orice situaţie dificilă. Aţi văzut Die Hard cu Bruce Willis ? Dacă da, atunci cam aveţi o idee despre Quantum of Solace. Mie personal îmi place un Bond mai inteligent, mai spiritual care să rezolve dificultăţile prin soluţii ingenioase şi cu mai puţine capuri in gură. Îmi amintesc uşor amuzat, o scenă din film petrecută într-un lift când, în trei secunde, Bond lasă laţi, întinşi pe jos nu mai puţin de patru colegi din MI-6, cam Jackie Chan faza, nu-i aşa ?
Aşadar noul Bond e un fel de Terminator în costum şi cu papion la gât cu mai mulţi muşchi şi mai puţin şarm, care ucide brutal şi fără nici un fel de ezitare cam tot ce-i iese în cale.

Pe tot parcursul filmului, M, şefa dură a lui 007 este foarte îngrijorată pentru apetitul de sânge al agentului degrabă varsătoriu de sînge, care pare că i-ar da peste cap planurile agenţiei, însă fără a fi prea mult băgată în seamă de năbădăiosul agent. Se pare că Bond este iremediabil kill-addicted şi nimic nu pare să-i schimbe părerea. Paradoxal, faţa umană a lui Bond apare la sfârşit, când, motivat de ..., ce altceva decât răzbunare, pentru prima oară lasă în viaţă un băiat rău pe care tocmai pusese mâna.
Ca impresie generală pot spune că, în ciuda lucrurilor neplăcute enumerate de sus, Quantum of Solace rămâne totuşi un film de văzut în weekenduri sau într-una din serile inutile ale săptămânii. Filmul are ritm, are femei frumoase şi personaje destul de bine construite iar prestaţia lui Daniel Craig e de asemenea bună. Este un film care te poate face să tresari, sa stai încordat şi să uiţi de faptul că ai avut o săptămînă încărcată, ceea ce nu deloc rău.

Vizionare plăcută !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 

blogger templates | Make Money Online