Cu bicicleta prin Bucuresti


O constatare populară spune că gradul de civilizaţie al unei ţări, oraş, comună sau cătun este direct proporţional cu calitatea drumurilor şi suportabilitatea vespasienelor sale, publice sau private (bar, restaurant, instituţii etc.).
Însă nu voi face acum o discuţie despre uşurinţa cu care am găsit veceul în chiar Teatrul naţional Bucureşti, ghidat fiind de pestilenţele emise, ci, voi adăuga pe listă criteriilor după care judecăm cât de civilizată este o comunitate, un alt element, indispensabil cred eu, pentru orice capitală cu pretenţii europene: pistele pentru biciclete.

Sunt pe rând felicitat, încurajat, descurajat, dispreţuit pentru că merg cu bicicleta în traficul din Bucureşti. Mulţi îmi spun că sunt inconştient, în timp ce alţii spun că dau dovadă de curaj. Oricum ar fi, trebuie ştiut că nu vreau să devin nici erou, nici martir şi nici vreun idol pentru amatorii de sporturi extreme. Nu vreau decât să pot merge cu bicicleta mea, unde vreau eu, fără ca aceast lucru să fie considerat un gest curajos, inconştient, nebunesc şi altele asemenea. Vreau ca mersul pe bicicletă să devină şi în ţara mea, ceea ce ar trebui să fie: ceva firesc, nu o aventură.

Vor spune unii, poate, uite-l şi pe ăsta, ce mai noutate şi asta cu pistele. S-a trezit că mai inventează odată roata. Fraţilor, opriţi-vă înainte de a ridica piatra de jos şi a începe lapidarea mea. Give it a second thought ! Vreau şi eu să-mi spun păsul, trăim într-o ţară liberă, am dreptul la asta. Asta e cam aceeaşi atitudine ca tradiţionala formulare "...la ce naiba să mai mergi la vot că oricum mergi degeaba !". Ei bine, aşa cum voi merge la vot, tot aşa îmi voi alătura vocea corului, deja existent, de protestatari ignoraţi în problema pistelor de biciclete. Am auzit de prea multe ori că degeaba voi striga şi mă voi zbate că oricum nu interesează pe politicienii care dau la o parte pe toţi din trafic ca să treacă ei.



Ca biciclist, am un mesaj către participanţii la traficul din Bucureşti.

- Către toţi şoferii care cred că pe drumuri trebuie să circule numai maşinile: domnilor, nu fiţi imbecili, mai recitiţi odată legislaţia insistând asupra noţiunii de vehicul (veţi descoperi că poate avea mai puţin de patru roţi) !

- Către şoferii de pe mijloacele de transport public: până acum destul de politicoşi în trafic, nu ma dezamăgiţi !

- Către şoferii de SUV: vă recomand o vacanţă in Elveţia. Desenele grafitti pe maşini ca ale voastre sunt la modă printre ecologiştii de acolo. [Sunteţi nişte filfizoni de toată jena]

- Către şoferii care parchează pe pistele de bicicleta sau obturează complet trotuarele: am început căutarea unui magazin de unde să-mi iau un spray grafitti durabil, cu vopsea persistenta, de calitate. Poate vă aduce Moşul de sărbători o maşină care să arate ca metroul din Eroilor spre Industriilor. Cool, nu ?

- Către taximetrişti: [pauză] ...., nu mai spun nimic că oricum e degeaba !

- Către toţi cei care nu au fost nominalizaţi încă: mulţumesc pentru înţelegere, cu voi la volan încă mai putem spera.





Astăzi ziarul Gândul titrează: "Din 2009, autorizaţia de Mediu pentru construire a noi drumuri va fi obţinută doar dacă se vor respecta prevederile privind pistele pentru ciclişti." Îmi pun un reminder pe net pentru 2009, să nu cumva să-i scape atunci când va veni vremea socotelii.

Un mesaj pentru primarul Oprescu: doctore, fă-ne piste că ne doare !!!

Comentarii

Postări populare