Blogu' lu' Blogescu - A BRAVE NEW WORLD


Dialog imaginar: Am spus că nu mă consider un Socrate. Dar cum vă socotiţi? Popă, zic. Şi unde aveti parohia? - N-am parohie, dar spovedesc pe unde pot.

marți, 25 noiembrie 2008

Consideraţii pre-electorale. De ce pute, domnule Tăriceanu ?



Încă nu ştiu sigur dacă duminică merg la vot din dorinţa de a acţiona, păcălit de iluzia că votul meu chiar contează sau din inerţia unor convingeri mai vechi pe care nu vreau să le mărturisesc acum. Cert este că voi merge. Poate fi o chiar experienţă amuzantă. Ultima oară când am votat, secţia era amplasată în holul unei şcoli, chiar lângă budă, de unde şi un miros pătrunzător de pişat care te făcea sa pui ştampila cât mai rapid undeva numai să pleci. În mod curios, domnea o atmosferă de jovialitate calmă iar funcţionarii de acolo îşi savurau liniştiţi sandvişurile. Cand am întrebat cum pot mânca în mirosul acela mi s-a răspuns candid: care miros ? Acest răspuns banal a constituit pentru mine punctul de plecare spre drumul profund al unei tulburătoare reflecţii.

Păi chiar aşa, care miros ? Noi, cei care nu am plecat prin alte ţări şi am rămas în România, suntem specia cea mai adaptată la mirosurile fetide emise de cadavrul în descompunere al unei Românii odată vii. De fapt nici nu le mai simţim. De fiecare dată când suntem apostrofaţi din exterior privitor la tarele noastre naţionale, răspundem miraţi, asemenea funcţionarului din holul cu pişat, care tare ? Da, exact aşa răspund mereu şi politicienii noştri când sunt întrebaţi prin Europa cum se pot îmbuiba într-o ţară în care totul merge pe de-a-ndoaselea: care reformă a justiţiei, care infrastructură proastă, care corupţie, care birocraţie, care interese de grup ? La noi toate merg bine sau au o explicaţie solidă. Să se revizuiască totul dar să nu se schimbe nimic. Aşa poate fi rezumată toată politica practicată de politrucii noştri de douăzeci de ani încoace.

Dacă vreodată îl veţi întâlni pe Tăriceanu, Patriciu sau alţii din gaşca lor de afacerişti îmbuibaţi, vă rog să nu uitaţi să le puneţi întrebarea asta:

- Domnilor, voi cum puteţi să vă îmbuibaţi când totul pute în jurul vostru ???

Probabil că ei sunt chiar mai adaptaţi la mirosul de hazna decât majoritatea românilor. Aş fi curios totuşi ce răspuns ar da.

4 comentarii:

  1. Stai linistit ca nu le pasa lor de mirosuri cata vreme fac bani iar ..., banii nu au miros.

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi nu prea pot sta liniştit. Or fi stând ei la aer condiţionat dar nu stau eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai asa iti trebuie, maestre Blogescule, daca nu ai fumat turceste inca de mic. Iti pierdeai mirosul fin si scapai de bucluc :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Poate ma apuc de acum să-mi fumez minţile cu niscaiva substanţe interzise să trec mai uşor cu vederea pestilenţele din jur. :))

    Trebuie să menţionez că sunt liberal neafiliat care de fapt face alergie la versiunea de liberalism practicată de colegii de partid ai domnului Tăriceanu. Încă mai visez la ziua în care PDL va deveni un partid în care chiar să te poţi înscrie fără a te simţi ca un ticălos.

    RăspundețiȘtergere

 

blogger templates | Make Money Online